söndag 3 november 2013

Simon is back i papperback


SIMON

Jesse E Mitchell heter en amerikansk kille. Drömmare kan man
väl misstänka och säkert inte helt olik mig på insidan. han är
poetiskt skribent av det vassaste strået och jag hade lyckan, minns
icke längre hur, att blir illustratör till hans bok SIMON som nu
har kommit ut på utländska marknaden.

Simon handlar om Simon som är en figur som går runt i en
dystopisk eftertid och skapar - eller återskapar - hela världen.
Berättelsen är fabellik/sagolik och jag kan inte göra mer än
att rekommendera den som är ute efter en annorlunda läsupplevelse.

Mitt egna bidrag är ett antal illustrationer och jag hoppas att de
gör Jesses bok rättvisa. Klicka länk och kom till sidan där
man kan förhandstitta på några sidor.

Inte Missa!!

- Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar