tisdag 13 september 2011

En bläckfisk

Använde mig lite av "den gamla" stilen och det funkade helt okej i
slutresultatet när färgen kom på. Det är alltid lurigt med färgkombon.
Men jag tycks ha fatsnati turkos på sneare tiden. Återigen galla över
nazisterna som snodde rött-svart-vitt i sin flagga.

Skrivandet går bra och jag befinner mig nu där jag trivs som bäst.
Ett tydligt och faktiskt mål och samtidigt mitt i en berättelse som
blir lite som den vill. Man styr int ehelt utan lyckas hålla tillbaks och
låta det som ska berättas så att säga berättas i egen takt. hetsar inte
mot slutet. Ta de lugnt.

Sidonotis är att Du & Jobbet har hört av sig och undrat om jag vill skriva
krönikor igen. Och det passar faktiskt riktigt bra så jag har börjat med
det igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar