onsdag 7 september 2011

noveller

Jag har den senaste tiden skrivit på noveller som
i slutet är tänkt att bli deltagare i en samling
att ge ut som bok. Hoppas projektet håller ihop.
Men det ska nog int evara något problem. MEN det
är en utmaning för mig för jag har nämligen som en
målsättning att våga stanna i skrivandet, att ta det
lugnt och fundera på hur jag skriver.

Den sedvanliga tidsbristen är här en tillgång. Jag
kan tänka en hel dag för att sedan skriva ned ett
kort stycke. Perfekt.

Problemet: När den lilla tiden av faktiskt skriveri
infaller så har jag väldans lätt att prioritera bort
göromålet för annan förlustelse som tv, sova eller
bara slön-surf.

Karaktär är vad novellerna behöver. Karakär i sin
nedtecknare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar