lördag 18 juni 2011

Fullpappa

Se det dåliga i dej, vet det dåliga, ändra på dej.
Se det bra i dej, vet det bra, ändra aldrig på dej.


jag såg en värdelös pappa. En pappa som inte
gjorde dåligt mer än att han söp på en bänk vid
ån med grabben runt knäna. och jag har sett
honom va på den där bänken förut och det skiter
jag i. Men jag har inte vetat att han är pappa.

Jag blev förvånad och Iris hälsa på grabben från
paralelldagiset som var den värdelösa pappans
son och jag fann mej inte bättre än att vi bara gick
därifrån sedan.

Det enda som egentligen betyder något i världen
är kärlek, bli älskad och från ett barn är det en
sann villkorslös kärlek. de ser bara det goda i en
pappa hur han än beter sig. han sitter och dricker
upp deras barndom.

Solen lyser, ditt liv är jobbigt lilla pappan men du
har inte rätten att ge dein grbb det där. Jag ska kasta
kasta ner dej i ån nästa gång och ge grabben till nån
bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar